top of page

מה הלקוחות עושים עם רשת חברתית בארגון

  • תמונת הסופר/ת: Galit Ganor
    Galit Ganor
  • 10 בנוב׳ 2014
  • זמן קריאה 1 דקות

עודכן: 6 במאי

עדכון לשנת 2025 - במשך כמה שנים קידמתי בישראל מוצר מוביל לרשתות חברתיות וקהילות ארגוניות וקהילות לקוחות. Jive שהמשמעות של זה היא ריקוד, כטבעם של חברות טכנולוגיות נקנתה על ידי המתחרים (חברת Khoros) ונעלמה מהשוק. יש הרבה מה ללמוד מהניסיון של החברה בקהילות ארגוניות והטמעה של רשתות חברתיות בארגונים.



לפני כשנתיים Jive רצו להבין מה הלקוחות שלהם עושים עם המוצר. בעזרת חברת McKinsey הם ערכו סקר אצל לקוחות שונים על מנת לנתח את השימושים Use Case המרכזיים של Social בכלל ושל jive בפרט.


המסר המרכזי: הטמעה של כלי Social  לארגון משפר את פרודוקטיות בעובד, נותן לו אפשרות להגיע ביתר קלות למידע הנכון בזמן הנכון.


רשת חברתית בארגון נותנת מקום "לקול של העובד" לתהליכים שהם יותר bottom – up  מאשר top – down וכלים אשר מאפשרים יותר עובדות שיתופית, יותר חיבור, יותר תקשורת


תהליכים מרכזיים – פיתוח של Use Case לארגון


מכירות: הכשרת עובדים חדשים, ניהול של תהליך המכירה מול לקוחות גדולים, איסוף מידע על מתחרים, מענה למכרזים ועוד.


שיווק: ניהול ותיכנון של קמפיינים שיווקיים, שיתוף של הלקוחות בתיכנון קמפיין.


תמיכה ושירות לקוחות: לקוחות עוזרים ללקוחות, חיבור של ידע בין מחלקות שונות למתן מענה מידי ללקוח, מתן קלים ללקוחות למצוא פיתרות ללא צורך בפנייה למוקד שירות הלקוחות. (Self Service)


תקשורת פנים ארגונית: תקשורת ישירה בין המנכ"ל לעובדים, שיפור ערוצי התקשורת הפנים ארגונית.


תהליכים חוצי ארגון: איסוף של סיפורי הצלחה וסיפורי מצויינות, לכידה של Best Practice, חוכמת ההמון בחדשנות Crowd Source Innovation, פיתוח מוצרים חדשים.


הדרכה והטמעה: הדרכה ופיתוח עובדים – בעיקר תוך דגש על למידה תוך כדי עבודה. זיהוי ומיפוי מומחים ארגוניים, שיפור של תהליכי ההכשרה של עובדים חדשים.



תגובות


bottom of page